30 Mart 2020 Pazartesi Saat:
12:37
15-11-2012
  

Mehdi Birdal İle Muharrem Ayı Röportajı

Kerbela olayında Aşk`ın ulaşabileceği en doruk noktayı görebilmeli insan.

Facebook da Paylaş

 

 
 
1- Kerbela vakıasından insanlığa sunulan mesajlar nelerdir?
 
Cevap:
 
Aslında, İmam Hüseyin (a.s) ve Kerbela olayına dikkatlice bakılacak olursa verilmek istenen mesajların insanların fıtratına yönelik olduğu açıkça görülebilmektedir.  Eğer insanoğlu bozulmamış ya da üzeri tozla kapatılmamış fıtratına rücu edebilecek olsaydı verilen tüm mesajların ilahi fıtrata uyum sağladığı görülecekti. Ancak şunu da unutmamak gerekir ki Kerbela olayında ve sonrasında İmam Hüseyin'inle (a.s) beraber esen İlahi nesim yüreklerdeki tozu gidermiştir.
 
İlahi mesajlar tüm insanlığa sunulmuştur. Ancak bu sunulan mesajların tüm insanlığı etkilediği de gözler önüne serilmektedir. Zulmün kötü olduğu ve zulme boyun eğmenin alçaklık olduğu, iyiliğe davet etmek ve kötülükten sakındırmanın güzelliği ile her ne pahasına olursa olsun bu görevi yerine getirmeyi öğretmiştir o İlahi esinti. Yapılanların Allah için yapıldığında insanın bu doğrultuda en değerli varlıklarından ve ona emanet edilen kendi canında bile geçmenin güzelliğini öğretmiştir Kerbela. 
 
Ahde vefa etmenin en güzel örneğidir Kerbela. Sevginin doruk noktasıdır İmam Hüseyin (a.s). Yaşamın gayesini ve niçin yaşanılması gerektiğinin olgusudur Kerbela. İlahi hedefin sembolüdür Kerbela. 
 
 
2- Kerbela'da aşk ve irfan konusunu açıklar mısınız?
 
Cevap:
 
Aşk, maşuğunun rengini almak ve onda yok olmaktır. Başka türlü izahı yoktur. Eğer aşık maşuğunun rengiyle boyanmamışsa ( ki İmam Hüseyin'in lakaplarından birisidir Sarallah), onun sözü maşuğuyla çelişmişse ve maşuğundan başkası onun için daha değerliyse bunun adı aşk değildir. Kerbela olayında Aşk'ın ulaşabileceği en doruk noktayı görebilmeli insan. Aşkın,irfanın, babalığın, fedakarlığın, dostluğun.. en üstün mertebelerine şahittir insanoğlu. Kerbela denilince aşk kokusu yayılmaktadır.
 
Ve bu aşk gözyaşıyla sulanmaktadır. 
 
 
3- İmam Hüseyin (a.s) kıyamının felsefesi nedir?
 
Cevap:
 
Niçin değişim gereklidir yada değişim niçin olmaktadır sorusunun cevabındadır aslında bunun cevabı. Allah adildir. İnsanlık tarihinin ilk zamanından son zamanında kadar durum bundan ibarettir. Yada Allah alimdir, rezzaktır.. vb. saydıkça bakacağız ki değişen bir durum yoktur.
 
İmam Hüseyin'in kıyamının felsefesine bu bakış açısıyla bakılacak olunursa cevap kendiliğinden ortaya çıkacaktır aslında. Eğer Hz. Muhammed'in (s.a.a) dini artık bir takım ihtiras ve güçlerle hedefinden saptırılmak istenirse ve hak etmeyenlerin eline doğru icra edilmeyecekse bunun anlamı şudur; kıyam olmalı. 
 
 
4- Ma raeytu illa cemile sözünü tefsir veya tevil eder misiniz?
 
Cevap:
 
Sabır ve tahammül ikiside ayrı ayrı kullanıldığında belki bir manaya geldiği düşünülebilir. Ancak sabır şikayet etmeksizindir tahammül şikayetle birliktedir. Kerbela olayında sabır vardı. Güzel bir sabırla sabret (Mearic /5).
 
Kerbela, emre itaat idi. İlahi emir, kurumaya başlayan İslam filizinin sulanmasını doğrultusundaydı. Hz. Zeynep (s.a) bütün bunların farkındaydı ve hem çocuklarını hem de kardeşlerini ve İmam Hüseyin'ini (a.s) bu doğrultuda yani o filizin yeniden canlanması güzel bir sabırla sabrederek feda etti. 
 
 
5- Kerbela sahnesinde göze çarpan en büyük ibadet hangisidir? Açıklar mısınız?
 
Cevap:
 
Bu soruya cevap vermek için gönül pencerelerine bakmak gereklidir. Gönül hangi gözle bu olaya bakıyorsa o bakış ile cevap verilecektir. Ve Kerbela sahnesinin çok değişik pencereleri vardır. Sevgi penceresinden bakılacak olursa sevgi, aşk penceresinden bakılırsa aşk, fedakarlık penceresinden bakılırsa fedakarlık, babalık-annelik-kardeşlik-dostluk pencerelerinden bakılacak olursa da bunlar görünecektir. En büyük ibadet ise hepsinden üstünü Aşk'tır.
 
Evet Kerbela çölündeki olayın tek kelime ile anlatımı Aşk'tır. Ve Aşk en büyük ibadettir.
 
 
 
Ehlader-Kültür/Araştırma
Facebook da Paylaş
YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !
Kategorideki Diğer Haberler