Manevi Bir Nefes: Şaban Ayı Manevi Bir Nefes: Şaban Ayı

 
.
.

Ehlader Araştırma Bölümü

Üstad Muhsin Kıraati

“Yoksa Onu (Muhammed) uydurdu mu diyorlar? De ki: Eğer sizler doğru iseniz Allah’tan başka, gücünüzün yettiklerini çağırın da (hep beraber) onun benzeri bir sure getirin.”

Yunus, 38

Madem söz konusu ayet Kur’an’ın meydan okuması üzerine, o halde bu ilahi sonsuz mucizenin üstün yönlerine değinelim:

1 – Yüksek bilgi ve maarifin kısa kelimelere sığdırılması: Örneğin; kadın ve erkek hakkındaki şu ifadesi: ‘Kadınlar sizin için, siz de kadınlar için birer elbisesiniz.’[1] İlahi olmayanların kudretlerinin dayanıksızlığına vurgu yapmak için onları ‘örümceğin evine’ benzetmektedir.[2] Yahut da onların bir sivrisineği bile yaratma hususunda yetersiz sayışı.[3]

2 – Tatlı kelamlık ve tesir gücü (nüfuzu): Eğer bin defa da okunsa, eskimemektedir. Üstelik her okunuşta farklı neticeler alınmaktadır.

3 – Ahenk ve sözün musikisi: Kelimelerin makam ve ahengi özeldir. Eğer Kur’an’dan bir ayet Arapça konuşan kimselerin cümlelerinde yahut da rivayetlerin arasında yer alsa hemen fark edilir, anlaşılabilir.

4 – Kur’an’ın Genelliği: Delilden misale, dünyadan ahirete her konuyu ve ailevi, hukuki, siyasi, askeri, ahlaki, tarihi vs. birçok meseleyi kapsamaktadır.

5 – Kur’an’ın Gerçekçiliği: İçeriği sezgi ve tahminlere dayanmaz. Hatta hikayeleri dahi gerçek ve dayanağı olan anlatılardır.

6 – Evrensellik: İnsanlar hangi seviyede ve nerede olurlarsa olsunlar Kur’an’dan istifade edebilirler. Kur’an uzmanlık isteyen bir kitap keyfiyetinde değildir.

7 – Ebedilik: Beşeriyetin hayatı uzayıp bilim genişledikçe Kur’an’daki sır perdeleri daha bir aralanmaktadır.

8 – Rüşdünün artması: Düşmanların sayısının çokluğu ve darbelerin fazlalığına rağmen, Kur’an indiği o günden bugüne verdiği rüşdünü arttırmaktadır.

9 – Elde bulunan bir mucize: Herkesin elinde bulunabilen ve kelimelerden oluşan bir mucizedir.

10 – Hem mucize ve hem de kanun ve emirleri muhtevi bir kitaptır.

11 – Bu Kur’an, kimseden ders almamış ve okuma-yazma mahrumiyetinin olduğu bir bölgede yaşayan Hz. Peygamber’den (s.a.a) insanlara sunulmuştur.

12 – Onda azaltma ya da arttırma olmamış, tahrif edilmeden korunmuştur.

- - - - - - - - - -


[1] - Bakara, 187

[2] - Ankebut, 41

[3] - Hac, 73

Editör: Hasan Bedel